Téli pergetett domolykók
Megjelent: 2023. február 04. | Forrás: Halmos Mihály

Úgy, mint a melegebb évszakokban, a hideg téli hónapokban is két módszert űzök megállás nélkül. Hol bolognai bottal, hol pedig UL pergető pálcáim valamelyikével a kezemben portyázok legkedvesebb csatornám partján. A célhalak ilyenkor a sügérek és a domolykók, melyekből a lehűlt vizekben szép példányokat foghatunk még akkor is, ha a hőmérő higanyszála jócskán nulla fok alá csúszik a pergetésre kijelölt napunk reggelén. A surranó utáni ...

FeHoVa 2023 - Twisteres hangulattal várunk a kiállításon!
Megjelent: 2023. január 29. | Forrás: Őze Dániel

Új év – új horgászszezon, megannyi érdekesség. Várunk mindenkit a 2023-as év első horgász tematikával felvértezett rendezvényén, a FeHoVa kiállításon! Február 9-12. között találkozunk a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Lassan kilépve a téli időszakból, eljött az idei év első kiállítása is, a FeHoVa. A visszajáró érdeklődők már megszokhatták, hogy az Energofish standja a horgász szekció legnagyobb alapterületét tudhatja ...

Rózsa-szigeti élménybeszámoló – Kora őszi RSD peca
Megjelent: 2023. január 28. | Forrás: Zytka Róbert

Tavasszal egy horgászatom során szóba elegyedtem egy kedves idős úrral, akitől életemben először hallottam a Tass-Makád között fekvő Rózsa-szigetről. Az úr állítása szerint fantasztikus horgászparadicsom kora tavasztól – késő őszig, így mindenféleképpen ajánlotta, hogy ha több napos pecát tervezek társasággal, akkor érdemes ellátogatnunk a Rózsa-szigetre. Az úr lelkesedése felkeltette a figyelmem, és elkezdtem információkat gyűjteni a ...

River Predator, Red Shot, Pression – jigfejek kedvező árfekvésben!
Megjelent: 2023. január 22. | Forrás: Őze Dániel

River Predator, Red Shot, Pression – jigfejek kedvező árfekvésben! 4, 1, 2/0…? A jigfejek útvesztőjében nem nehéz elakadni, mikor azok méretezéséről van szó. Sőt, egy másik oldalról megközelítve a dolgot, látatlanul milyen és mekkora jig fejet válasszunk a plasztikcsalinkhoz? Jelen kérdések mentén jött létre ezen cikk, melyben bemutatásra kerülnek a legújabb Kamasaki jigek, azok méreteivel párhuzamosan, kiegészítve 1-2 plasztikos ...

Legyünk zöldebbek!
Megjelent: 2023. január 14. | Forrás: Ország Bálint

Bemutatom a WIZARD GO GREEN twisterfejeket A modern emberiség egyik legnagyobb kihívása lesz a közeljövőben a természetes élővilág megóvása. Szerencsére sokan felismerik ennek fontosságát és egyre környzettudatosabban élnek: szelektíven gyűjtik a hulladékot, csomagolásmentes boltban vásárolnak, tömegközlekedést használnak és még sorolhatnám. Nekünk horgászoknak különösen fontos ez a téma, hiszen kedvenceink, a halak is veszélynek vannak kitéve, így ...

Pontyok éjszaka az esőben
Megjelent: 2023. január 07. | Forrás: Energo Team

Kevés olyan elvetemült horgász van, aki a téli hónapok során is az éjszakákat választja a halfogáshoz optimális időpontnak, hiszen a hideg, nyirkos, csapadékos időben vannak azért kellemesebb helyek is a vízpartnál. A fanatizmus azonban nagy úr, illetve sokaknak csak a munkaidő végeztével jut ideje hódolni a horgászat jelentette szenvedélynek, ami bizony az őszi óraátállítást követően már jó eséllyel a naplemente utáni időszakot jelenti. Közülük is ...

CATMAGNET – Forradalmian új magyar találmány, mely megkönnyíti a harcsahorgászatot
Megjelent: 2022. december 29. | Forrás: Nieto Ramón

Nieto Ramón, szenvedélyes horgász vagyok. Talán négy-öt éves lehettem, amikor nagypapám megtanított horgászni. Emlékszem, hogy az első botjaimat együtt raktuk össze. Nádat szedtünk bottestnek, majd borosdugót faragtunk úszótestnek. Sosem felejtem el, ahogy izgatottan néztem a vizet órákon keresztül és teljesen elvarázsolt a halfogás rituáléja.  A harcsahorgászatnak megvan a maga szépsége, a fogásokon túl is. A horgászat iránti szeretetem ...

Pickerrel a kikötőben
Megjelent: 2022. december 24. | Forrás: Frankó Zoltán

A téli rövid nappalok miatt, a horgászatra szánt időt még jobban kell kihasználni, ezért mindig az autómban van a felszerelés, bekevert etetőanyag, csali. Bármikor bedobhatok néhány órára. Ilyenkor az etetőanyag a hidegben akár egész héten használható marad, a csali is jól bírja. Ezekhez a horgászatokhoz olyan botot kerestem, amely sokoldalúan használható, ki se kell venni a csomagtartóból, hogy másikra cseréljem egy-egy pecához. Gyakran horgászom a ...

Több mint versenybeszámoló
Megjelent: 2022. december 18. | Forrás: Szarka László

Nem is olyan régen sok száz kilométert autóztam, hogy ott lehessek a Látóképi-tavon a feeder bajnokság zárónapján, és nagyon jól döntöttem. Láthattam ugyanis a szakág legkiválóbbjait, Erdei Attilát, Bakó Pétert és Szabó Bencét, hogy csak a dobogósakat említsem név szerint. Nagy élmény volt, tanulságokkal, mégsem lett belőle cikk. Aztán következett a method bajnokság, amelynek történetesen az ország másik végén, a Kőszeg közeli Lukácsházán ...

Black Friday a Black Shadow pálcával
Megjelent: 2022. december 15. | Forrás: Szebenyi Péter

Megérkeztek a csípős hajnalok és a már-már minden napossá válnak a hideg, északi szelek is. Az esti fényváltásokkor sem kell már kétszer mondani, hogy öltözzek fel rendesen!  Ragadozó halaink az apróhal-rajok után indulnak amiket már nem lehet bárhol megtalálni. Célzottan a mély gödrökben és az esetleges meleg vizű források közelében érdemes keresgélni. Egy ilyen helyre érkeztem én is, kivételesen nem pergető, hanem fenekező, élő kishalas ...