Sügérek a jég alól
Megjelent: 2012. február 25. | Forrás: Nagy Levente

Az idei téltől ez idáig kevés hideget, havat kaptunk, de most úgy tűnik, ami elmaradt az februárban egyszerre, „kamatostul” a nyakunkba szakad.
Hatalmas havazásokról, kemény mínuszokról számolnak be a különböző TV csatornák, és ahogy kinéz, az elkövetkező napokban, sem számíthatunk semmi jóra.

Az eredményt nagyban
befolyásolya a jó helyválasztás

Az időjárás alakulása cseppet sem szólt a horgászat mellett, mi mégis február első vasárnapján egy közeli víztározó fele vettük az irányt.
Már az oda vezető út sem volt egyszerű, hisz a napok óta tartó havazás, szinte járhatatlanná tette az utat.
A hazajövetelre még gondolni sem mertünk és nem is akartunk, hisz mindannyiunkat hajtott előre a kíváncsiság és a horgász szenvedély…

Az idei télen már egyszer rámerészkedtünk a tó jegére és sikerült néhány kisebb sügért fognunk, így az akkori tapasztalatokra hagyatkozva, ezúttal is ezen halak megfogására készültünk, számítottunk elsősorban.

Amúgy a sügér nem épp a legkedveltebb halaink közé tartozik, ezért horgászata kevés jelentőséggel bír mifelénk, amolyan mellékhalként szerepel a horgászok listáján, melynek jelenlétét csak kevesen nézik jósszemmel.

A lékeket baltával is kialakíthatjuk, viszont egy jó minőségű lékfúró
nagyban megkönnyíti dolgunkat.

Kimondottan sügérre csak ritkán, elsősorban télen horgászunk, hisz átlagméretük legtöbbször még a tenyérnyi nagyságot sem éri el, most télen azonban más a helyzet, kicsit átértékelődnek a dolgok.
A kisebb, máskor “jelentéktelen” halaknak megnő az értéke és képesek ezek a máskor bosszúságot okozó halak, örömet szerezni és feledtetni velünk a szürke hétköznapok kellemetlen dolgait...

Ezek az apró halak is képesek
ilyenkor mosolyt csalni arcunkra.

A felszereléseinket is ezekhez a kisméretű halakhoz igazítottuk. Rövid botokból, apró úszókból, kisméretű horgokból és vékony zsinórból álltak össze a végső szerelékek, melyeket már otthon, a meleg házban előkészítettünk, hogy ezzel is időt nyerhessünk.
Mivel a víz mélysége ahol horgásztunk a 4-5 métert is meghaladta, és rövid botokkal horgásztunk, előnyösebb volt a csúszó úszós, mint a fixen rögzített szerelék.
Így a halakat az ágak, akadók közül gyorsabban, másodpercek alatt felhúzhattuk elkerülve a leakadással és az újraszereléssel járó kellemetlen dolgokat.

Lékhorgászatra szinte bármilyen rövid
bot megfelel, viszont az ENERGOTEAM 2012-es újdonságai között megtalálhatók a kimondottan erre a célra kifejlesztett horgászbotok is, nevezetesen:
BLACK SPIDER ICE FEEDER,
GOLD STAR ICE, RUBIN ICE
és a KAMASAKI ICE.

Apróságok melyekből a
végső szerelékek összeálltak.

A halaknak, többféle csalit felkínáltunk és néhány perc elteltével már nyugtázhattuk, hogy mohóságuk nem engedi válogatni őket.
Ugyanúgy volt kapásunk, gilisztára, szúnyoglárvára, mint csontira, sőt a kis néhány centis halivadékot is szívesen elhúzta.

A sügér szinte bármilyen csalit elfogad, legyen az csontkukac, szúnyoglárva, giliszta vagy éppen kishal, sőt ahol nagyobb számban van jelen, ott a különböző vertikális műcsalik,
wobblerek, mormiskák vagy apró twiszterek is eredményesek lehetnek.

Ezekkel a kisméretű műcsalikkal is eredményesek lehetünk. A SALMO CHUBBY DARTER nekem már
okozott kellemes meglepetéseket.

Itt elsősorban a helyválasztásnak volt nagy szerepe, hisz a halak nem a nyílt „semmit mondó” helyen tartózkodtak, hanem a partszélben, a vízbe dőlt fák, ágak alá voltak csoportosulva. Ez kissé nehézkessé is tette a horgászatot, hisz ha néhány percre magára hagytuk a szereléket annak biztos, hogy szakítás lett a vége.

Ha jó helyre fúrtuk a léket,
a kapásra szinte alig kellet várni.

Ha nem vágtunk be a kapásnak
idejében, akkor legtöbbször leakadás,
a horog elvesztése lett a vége.

Nem csak a halaknak, de
nekünk is jó volt az étvágyunk.

Ha a halak érdeklődése alábbhagyott,
a csali mozgatásával
újra kíváncsivá lehetett tenni őket.

Sügér a horgon.

Kishalra kapott.

Volt is erre példa bőven, egy percig sem unatkoztunk, amikor kissé átfáztunk, a tűz melegéből és a finom házi szalonna ízéből új erőt merítettünk, és újra a kis úszókra szegeztük tekintetünket.

Gyorsan jó hangulatban teltek az órák, csak egyetlen dolog az előttünk álló hazafele vezető út szegte kissé kedvünket.
A legtöbb horgásznak ilyen időben meg sem fordul a fejében, hogy kimenjen, mi mégis ezt tettük, jól éreztük magunkat és már a hazaindulás előtt a következő hétvégi horgászatot terveztük…

Néhány sügér a nagyobbak közül.

Egy kis móka a végére…

Mindig szívesen gondolok vissza ezekre a horgászatokra, hisz a hideg ellenére valahogy mindig jó hangulatban telnek, sokat nevetgélünk és a szerény zsákmány ellenére, mindig elégedetten, feltöltődve térünk haza, ezért is merem ajánlani mindenkinek.