Levezetés a Method Feeder OB döntő után
Megjelent: 2021. november 06. | Forrás: Szarka László

Az idei évben több mint négyszázan vettek részt a Method Feeder Országos Bajnokság selejtezőin, ahonnan középdöntőkön keresztül vezetett az út a Maconkán megrendezett negyvenfős döntőbe, amelynek a pontos helyszíne az előtározó volt. Nem járunk messze az igazságtól, ha kijelentjük, hogy már az is elismerésre méltó teljesítmény, ha valaki idáig eljutott. Az Energofish Feeder Teamből ez négy versenyzőnek is sikerült, s bár a dobogós álma egyiküknek sem vált valóra, arra méltán lehetnek büszkék, hogy minden az első harmadában végeztek a rangos versenyzőket felsorakoztató mezőnynek.

Sisa József több mint 400 induló közül lett VI. a method feeder bajnokságon, Szabó Bence pedig a ranglista helyezésén javított, és lépett a II. helyre.

A még nagyon fiatal Raffer Kristóf a X. helyen zárta az egyéni bajnokságot.

Érdekesség, de egy kicsit sem véletlen, hogy közülük a legtöbb ponttal érkező, de nagyon sok és értékes maconkai versenytapasztalattal rendelkező Sisa József szerepelt a legjobban, és szerezte meg az előkelő hatodik helyet. Az energós sorban őt Raffer Kristóf követte a maga tízedik helyezésével, míg Szabó Bence a tizenharmadik lett, a baj-nokságon tizennegyedik Ujszászi Dánielt megelőzve. Minderről elsőként Sisa Józsefet kérdeztem egy praktiku-san ugyancsak Maconkára szervezett csapatszintű levezető horgászat alkalmával, de már nem az elő-, hanem a nagy tározó gáti pályáján.

- Örültem, hogy Maconkára került a döntő, mert szeretem a tározót, sok jó versenyen vettem itt részt. Mivel négyen is bejutottunk a döntőbe, joggal bízhattunk egy sikeres felkészülésben, amelyet három tréningen és egy felkészülési versenyen meg is valósítottunk. Hamar kialakult, hogy mit és hogyan kell csinálni, és próbáltuk minél jobban begyakorolni a speciálisan etetőanyag nélküli, kizárólag csemegekukoricás és kifejezetten közeli pontyozást. Bár az előtározón rendezett versenyt megnyertem, a döntőn mégsem lehettek túlságosan vérmes reményeim, mert sajnos sok hozott ponttal érkeztem. Ekkor még zokszó nélkül kiegyeztem volna a hatodik hellyel, ám, ahogy lenni szokott, evés közben jön meg az étvágy. Az első forduló szebben nem is alakulhatott volna, hiszen a pálya legtöbb halával nyertem a szektoromat, és már ekkor a hatodik helyre léptem előre. Ezen a harmadik fordulóban is jó esélyem volt tovább javítani, mert félidőnél még talán a szektor élén álltam, utána viszont valamilyen máig érthetetlen okból nem vágtam be többet. Szektor öt lett belőle, és maradtam a hatodik helyen. Sikerülhetett volna egy kicsit jobban is, de már nem rágódom rajta. Nézzünk előre és készüljünk a klubcsapat baj-nokságra, ahol szeretnénk majd ugyanitt még ennél is szebb eredményekkel büszkélkedni.

Csúcs ez az érzés - Concourse Method Feeder 390 fárasztás közben.

A chili-kolbász íz páros a horgon is bejött a pontyoknak.

A Wafter Dumbells csalinak a koi pontyok sem tudtak ellenállni.

- Bence! Tudom, hogy te is szerettél volna jobban szerepelni, ám az előtározó okozott némi gondot. A szakági ranglistán viszont sikerült egyet előre lépned, és az évet a tiszteletet parancsoló második helyen zártad, megerősítve a methodos válogatottságodat. Erre azért joggal lehetsz büszke.

- Akkor csak sorban. Bár tényleg hamar kialakult, hogy mit és hogyan kell horgászni az egyéni bajnokságon, az is látszott, hogy ez a kukoricás, üres kosaras pontyozás nem az erősségünk, kivéve az ebben is rutinos Sisa Józsit. Nem is csoda, hogy ezt közülünk ő tudta a legjobban megoldani, és ő járt legközelebb a dobogóhoz is. A ranglistahelyezésemnek pedig persze, hogy nagyon örülök, de ebben sok ember és a csapat munkája is benne van. Ezért ezt az eredményt a többiek is a magukénak érezhetik.

A csípős, fűszeres ízek az etetőanyagok között is jól vizsgáztak.

Az etetéshez a bordás, míg a horgászathoz a flat típusú kosarak kerültek előtérbe.

A Benzár No Limit feedereket egyszerűen nem lehet túlterhelni.

- Tegyük hozzá, hogy a példás csapatmunka a mai napon is folytatódott, bár ez a közös horgászat azért egy kicsit másról is szólt. Hogyan is van ez?

- A szezon közepén vagyunk, ezért amikor az egyik verseny véget ér, már a nyakunkon is a következő fontos esemény, ami történetesen szintén a method szakághoz köthető. Ám most a klubcsapatok bajnoksága következik, amely ráadásul ugyancsak itt, a Maconkai-tározón kerül megrendezésre. A különlegessége pedig az lesz, hogy a borzasztóan magas részvétel miatt a csapatok nem csak az előtározón kijelölt szektorokban fognak versenyezni, hanem a déli és a nagy gáton kijelöltekben is. Ez pedig egy plusz kihívás, ezért úgy gondoltuk, hogy ezzel a közös horgászattal elkezdjük a felkészülést. Persze nem véletlen, hogy ide a nagy gát középső részére foglaltunk helyet, mert az előtározó apróságai után szerettünk volna egy kicsit szórakozni, kikapcsolódni is. Ennek a résznek ugyanis sajátossága, hogy a sok retúr helyett kevés, de inkább kapitális méretű pontyra célszerű horgászni, mégpedig többnyire nagy távolságra és etetőanyaggal. Vagyis ezen a helyen minden adott, hogy élvezetes horgászattal szerezzünk értékes tapasztalatokat, miközben arra is lehetőségünk volt, hogy néhány újdonságot is kipróbáljunk az Energofish termékpalettájáról. Bár Ujszászi Dani most nem tudott velünk tartani, négyünk között is megbeszéltük, hogy ki hogyan, mivel és milyen távolságra horgászik, mert minél több kiindulási tapasztalatra akartunk szert tenni az itteni eredményes horgászat érdekében. Ennek megfelelően volt, aki etetett az öt óra alatt, volt, aki nem, volt, aki kintebb, és aki bentebb horgászott, miközben használtunk csípős, de kukoricás etetőanyagot is. Mivel mindannyian fogtunk szép, még tíz kiló fölötti pontyokat is, kifejezetten élvezetes horgászatban volt részünk és nagyon jól éreztük magunkat. Közben persze ismereteket gyűjtöttünk a pálya lehetőségeiről is, és kezdett kirajzolódni néhány dolog a további felkészülési horgászatokhoz, akár a csalogató anyagokat illetően is, de körvonalazódott az is, hogy milyen stratégiával lehet a legtöbb kapásig eljutni nagytestű pontyokra horgászva.

A Benzár Zsolt nevével fémjelzett Carp Expert Prestige zsinórújdonság a hosszú dobásoknál és a kemény fárasztásoknál is kiválóan teljesített.

A gyorsfékes és lassú dobemeléses Uni Method 6000LC orsó hibátlan zsinórprofillal is támogatja a hatalmas dobásokat.

A Carp Expert Pro merítők kíméletesek a halakhoz, de a pontyok ezt mégsem akarták kipróbálni.

- Látva a horgászatotokat és hallgatva az értékelésed, nyugodtan kijelenthetem, hogy kifejezetten szórakoztató és eredményes napon vagytok túl, ami egyszerre volt pihentető levezetése az egyéni bajnokságnak, és hasznos kezdete a felkészüléseteknek a klubcsapatok bajnokságára.

- Ez pontosan így van, amit csak fokozott, hogy mindez jó időben történt, és a halak nem csak nagyok voltak, de jó néhány nagyon szép koi ponty is emlékezetessé tette a mai tréningünket.

A csúcskategóriás Concourse Method Feeder 390 ideális választás, ha nagyot kell dobni és kapitális halakat kell fárasztani.

Ha nem is a legnagyobb, de a legszebb hala ez a koi ponty volt az ötórás horgászatnak.

- Befejezésül elárulod, hogy milyen eredménnyel lennétek elégedettek a több mint harminc csapat versenyén?

- Reménykedünk abban és dolgozni is sokat fogunk érte, hogy a Method Feeder Klubcsapat Országos Bajnokság legalább olyan szép eredményeket hoz majd, mint az egyéni bajnokság. Ha pedig ez így sikerül, akkor a csapattal talán még örömre is lesz okunk a végén.