Benzar Extreme Match a Tisza-tavon
Megjelent: 2010. augusztus 16. | Forrás: EnergoTeam

Szinte példa nélküli árhullám borzolta a Tisza horgászainak idegeit ebben az esztendőben.  Gyakorlatilag február vége óta nem tisztult le az élő folyó annyira, hogy huzamosabban lehetne békés halakra horgászni. Egyik áradást követi a másik, és legfeljebb a harcsapergetők örülhettek egy-egy időszakban.

A tiszafüredi Holt-Tisza ideális helyszínnek bizonyult

Menedéket a holtágak nyújtanak, ahol a zárt zsilipek mögé nem jut be a zavaros víz, és tiszta maradhat a víz. Mi is a tiszafüredi Holt-Tisza varázslatos vizére látogattunk, hogy az ET Benzar Extreme Match botját kipróbáljuk.

A felhasznált etetőanyagok bekeverés előtt

Kétféle etetést valósítottunk meg. Egy szoktató etetést eszközöltünk nád közelében konzerv- és házi főzésű kukoricával. A közelmúlt pontytelepítésére alapozva próbáltunk pár másfeles-kettes pontyot a helyre szoktatni. Erre a helyre várni kell 1-2 napot, de addig sem akartunk tétlenül ülni. A holtág kotrott, mélyebb részén gombócos etetéssel a 3,5-4 méteres vizet vallattuk klasszikus match szereléssel. Carp Expert Golden Carp etetőanyagot kevertünk össze Tímár Mixszel, s még egy kis pörkölt Maros

Kemény alapozó gombócokkal kezdtünk

Mix is akadt a legutóbbi horgászatból, azt sem hagytuk veszni. A víz érdekes mód közepesen áramlott, így mindenképpen nehezíteni kellett az etetőanyagot jóféle földdel, és a szemes takarmányként bejuttatott konzerv kukoricát is ragasztottuk Carp Expert Sticky Grain speciális ragasztóval. Az áramlás miatt elég jól meggyúrt gombócokkal alapoztunk be. A terv az volt, hogy ha megjönnek a halak, akkor kis, egykezes gombócokkal etetünk rá, s lőjük a csontit, amiből bő egy liter állt rendelkezésre.

A csontit „felülről” kapták

A kemény alapetetés beéréséig bőven volt idő a felszerelés összeállítására. A bothoz a Carp Expert Match 4000-es orsót választottuk, arra pedig 0,17-es Carp Expert zsinórt. 4+2-es Dínó wagglerek közül választottunk egyet. A felszerelést Energo Team kiegészítők segítségével varázsoltuk horgászatra késszé, az úszórögzítő karabiner és az előre gyártott stopper mindig jól jön. Az orsó méretben, súlyban passzolt a 3,90-es matchbothoz, s mire összeállt a cucc, már fürdött a keszeg az etetésen.

Energo Team kiegészítők

A Maruto 9411-es horgaira főleg csontit szántunk, de a konzerv kukorica is szóba jöhetett az első pillanatban.

A végszerelék nem volt bonyolult

Az áradó víz megtette a hatását, egész jól evett a hal. Az első óra után a csapatostul érkező laposkeszegek már félvíznél is magasabban elkapták a süllyedő csontit, s az eresztékünket szinte feleztük az induláshoz képest.

A laposkeszegek félvízre is feljöttek

A horgászat közben gyorsuló áramlás miatt a lőtt csontinak egyre kevesebb értelme volt, nagyon vitte a víz, inkább a kis, dió nagyságú, folyamatos gombócos ráetetés bizonyult hatékonynak. Minden hal után ment bal kézzel a gombóc, s mire messze vitte volna víz, elbomlott, felették, és már ment is a következő adag. Nagyon szépen gyűltek a keszegek, s egyszer-egyszer fenék közelébe is visszanéztünk a csalikkal nagyobb hal reményében. De 1-2 dévér után azonnal a törpeharcsák következtek.

A süllőmarás a karikakeszegen jól mutatja,
hogy kapitális ragadozók lakják a vizet

Az aljzatra hulló nagyobb etetőanyag darabkákra várva ott álltak a keszegek alatt, így nem volt érdemes túl mélyre húzni az eresztéket, különös tekintettel arra, hogy a keszegek remekül ettek vízközt. A pár órás horgászatnak a nagy hőség vetett véget, de addigra már tekintélyes mennyiségű zsákmány gyűlt össze. A halakat csak a fotózásig tartottuk a hosszú varsaszákban, végül valamennyit visszaengedtük. Érdekes volt látni, hogy az áramlás által elnyújtott szákból megpróbáltak a halak kimenekülni. Lendületet vettek, s megpróbáltak kiugrani. Ebben a dévérek jártak az élen, de a nagyobb laposkeszegek közül is akadt próbálkozó.

Igen jó keszeges zsákmány jött össze

Másnap kicsit kockáztatva rápróbáltunk a sekélyvizes pontyos etetésre. Speciális szituáció a telepítés utáni időszak, mert ilyenkor hatalmas eséllyel fogunk abból a 1,5-2 kg-os generációból, mint a nagyobbakból, s a horgászat is egyszerűbb. Nem csak nagyobb halsűrűség miatt, hanem azért is, mert nem feltétlenül kell a nád szélére horgászni, hanem attól fél-egy méterre is sok kapás érkezik, hisz a pontyok még keresik a helyüket, a nádfal előtt bandáznak oda-vissza. Ezért elég egy-két előetetés is ahhoz, hogy igen jó eséllyel fogjunk halat másnap.

A bot gyűrűi és minden részlete rendben van

Kora reggel csónakkal közelítettük meg a pályát, s máris mozgott néhány nádszál, jelezve, hogy valamilyen hal mozog a környéken. Reméltük, hogy ponty is van közte, hisz a Benzar Extreme Match teljesítményét azzal szerettük volna lemérni. Imánk meghallgattatott, már rögtön az első hal is ponty volt, igaz, tejfeles szájú, kilós gyerek személyében. Pár combos bodorka után beesett az első kettes példány is, ami már próbára tette a zsinórt és a botot is.

A nyél és a blank találkozása szépre sikerült

Meg kellett akadályozni, hogy a nádba jusson, amihez igencsak terhelve volt a felszerelés az első pillanatokban. De szerencsére, a vadiúj zsinór, és a tényleg „extrém” bot megoldotta a feladatot. Összesen 5 db pontyot sikerült kifogni ezen a reggelen, ezekből a legnagyobb három összesen kb. 6 kg lehetett. Nagy valószínűség szerint a telepítésből származtak, de ez mindegy is volt a lényeget tekintve.

Másnap reggel a pontyoknak is odacsaptunk

Az ET Benzar Extreme Match bot 3,90-es változata nagyon jó benyomást tett ránk, igazi „erő” bot. Bírja a folyamatos sokhalas horgászat támasztotta követelményeket is, de a nagyobb egyedsúlyú pontyoknál sem jön zavarba. Nem is tartozik a kifejezetten olcsó matchbotok közé, leginkább haladóknak, hosszú távú megoldást keresőknek ajánlott. Korábbi előzetes, bemutató cikkünkben már méltattuk külalakját, technikai paramétereit, aki kíváncsi rá, talán felidézni belőle a legfontosabbakat.

A 2 kg körüli pontyok nem voltak ellenfelek

Újra csak kötelességünk leírni, hogy a 4,20-as és a 4,50-es változat a maga nemében tálán még kiemelkedőbb, mint az általunk tesztelt 3,90-es darab. Mindenképpen értékes darabokkal gazdagodott az Energo Team matchbot palettája!